Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

▶ Caro Diario HD (Greek subs, whole movie!) - YouTube

▶ Caro Diario HD



(Greek subs, whole movie!) - YouTube

▶ Peaceful Warrior 2006 newsit.amea greek.subs. - YouTube

▶ Peaceful Warrior 2006



newsit.amea greek.subs. - YouTube

“Ένας κόσμος ανάποδα”


“Ένας κόσμος ανάποδα”…

Γενικευμένη φοβία.

Όσοι δουλεύουν φοβούνται μη χάσουν τη δουλειά τους.                              Όσοι δε δουλεύουν φοβούνται μη δε βρουν ποτέ δουλειά.                           Όποιος δε φοβάται την πείνα, φοβάται το φαγητό.                                      Οι οδηγοί αυτοκινήτων φοβούνται να περπατήσουν και οι                            πεζοί φοβούνται μην τους πατήσουν τα αυτοκίνητα.
Η δημοκρατία φοβάται να θυμηθεί και η γλώσσα φοβάται να μιλήσει.                   Οι πολίτες φοβούνται τους στρατιωτικούς, οι στρατιωτικοί φοβούνται                  την έλλειψη όπλων, τα όπλα φοβούνται την έλλειψη πολέμων.
Ζούμε στα χρόνια του φόβου
Φοβάται η γυναίκα τη βία του άντρα και ο άντρας την άφοβη γυναίκα.                 Φόβος των κλεφτών, φόβος της αστυνομίας.                                               Φόβος της πόρτας χωρίς κλειδαριά, του χρόνου χωρίς ρολόγια, του παιδιού χωρίς τηλεόραση, φόβος της νύχτας χωρίς υπνωτικά χάπια και φόβος της ημέρας χωρίς διεγερτικά χάπια.
Φόβος του πλήθους, φόβος της μοναξιάς, φόβος απ’ όσα έγιναν και για όσα θα γίνουν. Φόβος του θανάτου, φόβος της ζωής. Φόβος παντού…!!! 

Aπόσπασμα από το βιβλίο του Ουρουγουανού συγγραφέα και φιλοσόφου,                 Εντουάρντο Γκαλεάνο, “Ένας κόσμος ανάποδα”

Space - Το Διαστημα | Ντοκιμαντέρ - Cosmos greek Documentaries | Ντοκιμαντέρ online

Space - Το Διαστημα | Ντοκιμαντέρ -



Cosmos greek Documentaries | Ντοκιμαντέρ online

ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ | Ντοκιμαντέρ - Cosmos greek Documentaries | Ντοκιμαντέρ online

ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ |



 Ντοκιμαντέρ - Cosmos greek Documentaries | Ντοκιμαντέρ online

Η ΔΊΚΗ ΚΟΣΚΟΤΑ

Ο Γιώργος Κοσκωτάς λίγες ώρες μετά την την αναγκαστική επιστροφή του στην Ελλάδα, καταθέτει ως μάρτυρας ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου. Ακολουθούν με επόμενες δεκάλεπτες αναρτήσεις τα υπόλοιπα τμήματα της συνολικής κατάθεσής του.

Η υπόθεση Κοσκωτά χαρακτηρίστηκε ως ένα μεγάλο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο της εποχής -σε μεταγενέστερους χρόνος υπήρξαν και περισσότερα και μεγαλύτερα...- το οποίο κυριάρχησε στην ελληνική πολιτική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και σηματοδότησε κυρίως την αφανή και εμφανή προσπάθεια ελέγχου των Μ.Μ.Ε. και των Τραπεζών.

Κεντρικό πρόσωπο, ο τραπεζίτης Γιώργος Κοσκωτάς και κορυφαία στελέχη της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Παραπέμφθηκαν σε δίκη ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, τέως υπουργός Εθνικής Οικονομίας, ο Μένιος Κουτσόγιωργας, πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, ο Δημήτρης Τσοβόλας, πρώην υπουργός Οικονομικών και ο Γιώργος Πέτσος, πρ. υφυπουργός Βιομηχανίας, Έρευνας και Τεχνολογίας.

Από αυτούς, ο Ανδρέας Παπανδρέου κρίθηκε αθώος σε όλες τις κατηγορίες, ο Π. Ρουμελιώτης δεν δικάστηκε γιατί είχε ήδη εκλεγεί Ευρωβουλευτής και το Ευρωκοινοβούλιο δεν ήρε την ασυλία του, ενώ ο Μένιος Κουτσόγιωργας πέθανε από εγκεφαλικό επεισόδιο κατά τη διάρκεια της δίκης του.
Ο Δημήτρης Τσοβόλας και ο Γιώργος Πέτσος κρίθηκαν ένοχοι για παράβαση του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Οι ποινές τους ήταν 2,5 χρόνια για τον πρώτο και 10 μήνες με αναστολή για τον δεύτερο, με αφαίρεση των πολιτικών δικαιωμάτων και των δύο, για τρία και δύο χρόνια αντίστοιχα.

Η ολοκληρωτική αθώωση του Ανδρέα Παπανδρέου το 1992 επιβεβαίωσε το κύρος του ηγέτη του ΠΑΣΟΚ και η επιστροφή του στην εξουσία το 1993 ερμηνεύθηκε ως προσωπικός θρίαμβος εναντίον των κατηγόρων του. Αντίθετα, η απόφαση της ηγεσίας της Αριστεράς να συμπράξει με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη οδήγησε στην εκλογική καθίζηση της και η περίοδος συγκυβέρνησης εδραιώθηκε ως το "βρώμικο ΄89".

http://youtu.be/lf8oEZweJbA

Η ΕΛΛΑΣ ΥΠΟ ΔΙΑΡΚΗ ΚΑΤΟΧΗΝ

«H Ελλάς θέλει σχηματίσει έν Κράτος ανεξάρτητον, και θέλει χαίρει όλα τα δίκαια, πολιτικά, διοικητικά και εμπορικά, τα προσπεφυκότα εις εντελή ανεξαρτησίαν»: στις 22 Ιανουαρίου 1830 οι τρεις μεγάλες δυνάμεις Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία συνυπέγραφαν το Πρωτόκολλο του Λονδίνου, το πρώτο άρθρο του οποίου ξεκινούσε με την παραπάνω διατύπωση που “έκανε” την Ελλάδα κράτος.
Είναι τραγικό, αλλά τα πιο πολλά από αυτά τα “δίκαια” του 1830 όπως πιο πάνω περιγράφονται, η σημερινή Ελλάδα δεν τα διαθέτει πια. Κι αυτό είναι κάτι που δεν συνέβη σε καμία άλλη πτώχευση στην ιστορία της, σε τέτοιο τουλάχιστον πρωτοφανή βαθμό. Ποτέ ως τώρα.
Σε αντίθεση με άλλα κράτη της εποχής του σχηματισμού των εθνών κρατών, είχε από τη γέννησή του εξαρτηθεί πλήρως από τους ξένους. Οχι από κάποια “ιδιαιτερότητα” ή “ανικανότητα” των Ελλήνων να αυτοκυβερνηθούν, όπως πολλοί ίσως πιστεύουν, αλλά για τον πολύ απλό λόγο ότι η εθνική επανάσταση του 1821 είχε πνιγεί τελικά στο αίμα το 1827 και μόνον οι τρεις μεγάλες δυνάμεις της ξαναέδωσαν ζωή με τη ναυμαχία του Ναυρίνου, κάτι που φυσικά αποφάσισαν για τους δικούς τους λόγους και, ασφαλώς δεν το έπραξαν “δωρεάν”.
Έκτοτε, είναι ελάχιστες οι περίοδοι εκείνες στις οποίες ο ξένος παράγοντας δεν έχει διαδραματίσει, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, κεντρικό, αν όχι τον κεντρικό, ρόλο στα ελληνικά πολιτικά πράγματα – κι αυτό είναι επίσης μια ελληνική ιδιαιτερότητα που δεν συναντά κανείς σε αυτή την έκταση σε άλλα ευρωπαικά κράτη.
Η κύρια αιτία γι αυτή την ιδιαιτερότητα παραμένει η ίδια όπως και τότε, το 1830:     η Ελλάδα είναι μία πάρα πολύ σημαντική χώρα και σε πολλά επίπεδα, σημαντικότερη από όσο θέλουν πολλοί να πιστεύουν και σίγουρα πολύ σημαντικότερη απ' όσο η ηγέτιδα τάξη της, ιδίως οι πολιτικοί της, έχουν καταφέρει να αντιληφθούν και ανάλογα να ενεργήσουν προς όφελος των συμφερόντων της. Αντίθετα, η ελληνική ηγέτιδα τάξη κάθε άλλο παρά στάθηκε, ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, στο ύψος των περιστάσεων και του ρόλου της και αυτή είναι η κύρια θεμελιώδης παράμετρος της νέας ελληνικής τραγωδίας.
Στο πέρασμα των… αώνων και των δεκαετιών, ο ξένος παράγοντας δεν είναι πάντοτε ο ίδιος: μείζονες καταστροφές βρήκαν αυτό τον τόπο ακριβώς λόγω των συγκρούσεων των ξένων για την άσκηση επιρροής στην Ελλάδα. Εναλλαγές υπήρξαν πολλές από εκείνη την ημέρα του 1830.

Σήμερα όμως που είμαστε; Τα τελευταία χρόνια, μέσα από την κρίση χρέους η γερμανική επιρροή στην Ελλάδα δεν έχει απλώς ανέλθει κατακόρυφα, αλλά έχει εκτοξευθεί. Πάντοτε υπήρχε, αλλά πιο “σιωπηλά”. Τώρα διαδραματίζει πλέον τον καθοριστικό ρόλο στην πορεία της χώρας, αν και η ισορροπία Γερμανών και άλλων δυνάμεων στην Ελλάδα, όπως των Αμερικανών ή και των Ρώσων, είναι μία μεγάλη και σαφώς ανοικτή συζήτηση με πολλές παραμέτρους που σχετίζονται και με ευρύτερα θέματα όπως η ενέργεια, η κατάσταση στην Τουρκία, οι απειλές στη Μέση Ανατολή κ.ο.κ. Αλλά αυτή η συζήτηση είναι εκτενής και δεν είναι της παρούσης.
Προς στιγμή, εκείνο που αξίζει να σημειωθεί και το οποίο δεν αντιλαμβάνονται οι Γερμανοί, είναι ότι ο ξένος παράγοντας δεν μπορεί να τα θέλει όλα δικά του: αφού επιμένει να ηγεμονεύει, πρέπει και κάτι να προσφέρει στον τόπο, να συμβάλλει στην πρόοδό του. Πρέπει να χτίζει κι όχι να γκρεμίζει, όπως το Βερολίνο κάνει τα τέσσερα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Επί της ουσίας, γι’ αυτό είναι που το Βερολίνο θα δει τελικά – και όχι πολύ αργά - την ηγεμονία του να καταρρέει: επειδη οι ηγεμόνες που διαρκώς γκρεμίζουν, γκρεμίζονται, αργά ή γρήγορα, στο τέλος και οι ίδιοι...

Γιώργος Μαλούχος
Το Βήμα

O XΡΥΣΟΥΣ ΜΕΣΑΙΩN


ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ ΛΟΙΠΟΝ να γεννηθώ και να ζω σε κράτος θεοκρατικό. Όπου το Σύνταγμα της χώρας δεν αρχίζει με την επίκληση: «στο όνομα του λαού» αλλά «στο όνομα της Αγίας Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος». Όπου όλοι οι αξιωματούχοι – πρόεδροι, υπουργοί, βουλευτές, ορκίζονται από κληρικούς στο ευαγγέλιο. Όπου όλες οι δραστηριότητες: σχολεία, επιχειρήσεις, οικοδομές, καινούργια αυτοκίνητα... – αρχίζουν με αγιασμό. Όπου οι μητροπολίτες δικαιούνται να υβρίζουν όποιον θέλουν, να υποκινούν μίσος και διώξεις, χωρίς να λογοδοτούν στην δικαιοσύνη. (Όσες μηνύσεις και αγωγές έγιναν, πήγαν αμέσως στο αρχείο). Αλλά όπου, όποιος σατιρίσει τους αφελείς που δίνουν βάση στο παραλήρημα ενός περίεργου (το λιγότερο) μοναχού, καταδικάζεται σε δέκα μήνες φυλάκισης. Όπως Ιράν.

ΟΠΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ, υποχρεούται να πληρώνει φόρους για να μισθοδοτούνται και να ασφαλίζονται δέκα χιλιάδες ιερείς και μητροπολίτες. Οι οποίοι έχουν δικονομικά προνόμια και ατέλειες (π. χ. δεν πληρώνουν χαράτσι – τα ακίνητα της εκκλησίας εξαιρέθηκαν). Πληρώνει ο πολίτης και τα χρυσά τους άμφια, τις μίτρες και τις ράβδους, τις λιμουζίνες και τα ενδιαιτήματα. Και καλά αν είναι πιστός και μέλος του ποιμνίου. Αλλά αν είναι αλλόθρησκος, άπιστος, άθεος, γιατί να πληρώνει;

ΟΠΟΥ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ σαμποτάρει (επιτυχώς) όποια πολιτική απόφαση δεν του αρέσει – από την ύπαρξη ευκτήριου οίκου άλλης θρησκείας (π. χ. τζαμί) ως τον γάμο των ομόφυλων, την διδασκαλία στα σχολεία της σεξουαλικής αγωγής, ή του Δαρβίνου – μέχρι την καύση των νεκρών.

ΟΠΟΥ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ της εκκλησίας από το κράτος, που όλα τα δυτικά έθνη πραγματοποίησαν από τον 18ο και 19ο αιώνα, είναι για μας μακρινό εκσυγχρονιστικό όνειρο.

ΟΠΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, τα μοναστήρια και τα πατριαρχεία, κάθονται επάνω σε πλούτο αμύθητο, τον οποίο αποκρύπτουν. Μόνη η εν Ελλάδι περιουσία του Αγίου Τάφου πρέπει να υπερκαλύπτει όλο μας το χρέος.

ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ναυλώνουμε αεροπλάνα καιυποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού κράτους το «Άγιο Φως»και την «Αγία Ζώνη». Ασύδοτοι καλόγεροιεμπορεύονται (κι ας έδιωξε ο Ιησούς τους εμπόρους από το ναό) ειδωλολατρικά αντικείμενα: «τα Τίμια Δώρα»,το «Άξιον Εστί», την «Άγια Ζώνη». Όπως αναγράφεται στον σχετικό ιστότοπο: «Τα θαύματα πουπραγματοποίησε και πραγματοποιεί ἡ Τιμία Ζώνη είναι πολλά. Βοηθά ειδικά τις στείρες γυναίκες να αποκτήσουν παιδί. Αν ζητήσουν με ευλάβεια τη βοήθειατης Παναγίας, τους δίδεται τεμάχιο κορδέλας που έχει ευλογηθεί στην λειψανοθήκη της Αγίας Ζώνης – ανέχουν πίστη, καθίστανται έγκυες».

ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ ΛΟΙΠΟΝ, στον εικοστό πρώτο αιώνα,να συναντήσω τον Μεσαίωνα.

Νίκος Δήμου
tvxs.gr

Deutche Welle: Οι έλληνες ματανάστες#6798#6798

                                          
 
Deutsche Welle: Ελληνες της Γερμανίας εκμεταλλεύονται νέους μετανάστες από την Ελλάδα         
Πολλοί νέοι έλληνες μετανάστες στη Γερμανία είναι δύο φορές θύματα: της κρίσης και της εκμετάλλευσης. Αυτό ισχύει κυρίως για όσους δεν έχουν προετοιμαστεί σωστά για τη μεγάλη απόφαση και δεν γνωρίζουν τη γλώσσα, σύμφωνα με άρθρο της Deutsche Welle.

Ονομάζονται νέο-μετανάστες για να τους ξεχωρίζει κανείς από τους παλιούς, εκείνους που ήρθαν οργανωμένα στη Γερμανία τις δεκαετίες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τότε ήξεραν πριν ξεκινήσουν ότι θα τους περίμενε κάποιος στο σιδηροδρομικό σταθμό για να τους υποδεχτεί, ότι θα είχαν σπίτι, ασφάλεια και πάνω από όλα δουλειά με συγκεκριμένες απολαβές βάσει συμβολαίου. Οι νέοι μετανάστες δεν έχουν πάντα την ίδια τύχη. Όποιοι έρχονται με πτυχία και γνωρίζουν τη γλώσσα, όχι μόνο πέφτουν στα μαλακά, αλλά είναι ευπρόσδεκτοι. Ιδίως όσοι διαθέτουν πολύ ψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και σημαντική επαγγελματική εμπειρία και προϋπηρεσία απορροφώνται άμεσα από τη γερμανική αγορά εργασίας σε περίοπτες θέσεις σε νοσοκομεία, σε επιχειρήσεις ή σε πολυεθνικές εταιρείες.

«Σε πιάνουν όλοι στην ανάγκη»

Τα προβλήματα αναφύονται στους επαγγελματικά ανειδίκευτους, καθώς και σε όσους έρχονται στη Γερμανία χωρίς κάποια μόρφωση και γνώσεις γερμανικών, νομίζοντας ότι έρχονται στη «γη της επαγγελίας» και υπάρχει ψωμί για όλους. Αυτή η κατηγορία των νεο-μεταναστών μπορεί να πέσει πολύ εύκολα θύμα εκμετάλλευσης. Η πρώτη πόρτα που χτυπούν συνήθως για δουλειά είναι στα εστιατόρια, ιδιαίτερα στα ελληνικά εστιατόρια σε πρώτη φάση. Οι εμπειρίες τους δεν είναι πάντα θετικές: ημερομίσθια πείνας και χωρίς ασφάλεια, άθλια καταλύματα κατά ομάδες, ατέλειωτες ώρες εργασίας. Οι περισσότεροι παθόντες δεν θέλουν να μιλήσουν, δεν θέλουν να αναφέρουν ούτε το όνομά τους ή το όνομα του εστιατορίου γιατί φοβούνται τις απειλές των πρώην εργοδοτών τους. Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις.

Μια τέτοια βρήκαμε στο Βερολίνο. Είναι ο Πέτρος. Αλλάξαμε το όνομά του και «σβήσαμε» τα ονόματα των ελληνικών εστιατορίων, στα οποία αναζήτησε εργασία. Πώς ήρθε στο Βερολίνο ο Πέτρος; Τυχαία, ήταν απόφαση της στιγμής. Με τη γυναίκα του, την κόρη του ενός χρονών και μια βαλίτσα ελπίδες. Πρώτος σταθμός το σπίτι κάποιου γνωστού. Και μετά η αναζήτηση μέσω αγγελιών για δουλειά σε ελληνικά εστιατόρια.

«Στο πρώτο που πήγα ήταν το …, στο….. Zητούσε κάποιο βοηθό στην κουζίνα. Πήγα από εκεί, μου είπε για 45 ευρώ το 8ωρο - γιατί άλλα σου λένε στην αρχή κι αλλά στη συνέχεια - μετά μου λέει, ότι δεν χρειάζονταν συγκεκριμένα κάποιον για κάποια συγκεκριμένη δουλειά, απλά να είναι ένας για όλες τις δουλειές, δηλαδή και στα τηγάνια και στη λάντζα και σε όλο το μαγαζί. Και πάλι είπα δεν πειράζει. Μετά από 12 ώρες εργασίας πήγα να του πω να μου δώσει το μεροκάματο. Μου λέει ότι η πρώτη μέρα στη δουλειά είναι δοκιμαστική στη Γερμανία και δεν πληρώνεται. Λογικό είναι να τρελάθηκα εκείνη τη στιγμή. Άρχισα και φώναζα. Στο τέλος πάντως, μου λέει, ως πρώτη μέρα που δεν γνωρίζεις τη δουλειά, θα σου δώσω μόνο 20 ευρώ. Έφυγα από αυτόν πήγα να δουλέψω κάπου αλλού, πάλι από αγγελία, μέσω γνωστών και φίλων. Πήγα στο … που είναι κάπου στο βορειοανατολικό Βερολίνο για 45 ευρώ την ημέρα, πάλι 8ωρο. Μετά το αλλάζει, γίνεται 12ωρο, και επιπλέον τις Κυριακές πρέπει να πηγαίνεις από τις 10 το πρωί. Αυτά τα λένε στην πορεία, δεν τα λένε πριν, όταν γίνεται η συμφωνία, γιατί σε πιάνουν στην ανάγκη ότι δεν ξέρεις τη γλώσσα, άρα αναγκαστικά θα δουλέψεις εκεί. Εννοείται ανασφάλιστος. Ή αν θα δουλέψεις για 12 ώρες, δεν θα σε ασφαλίσει για 12, ή για 8 ώρες, θα σε ασφαλίσει για 3 με 4 ώρες το πολύ».

«Σε σπηλιές στο Βερολίνο»

Εξυπακούεται ότι δεν συμπεριφέρεται έτσι η πλειονότητα των επαγγελματιών της εστίασης. Ωστόσο υπάρχουν και τα κρούσματα εκμετάλλευσης. «Παγίδες» εγκυμονεί και η προσέλκυση νέων μεταναστών από την Ελλάδα μέσω ιδιωτικών γραφείων ευρέσεως εργασίας. Οι όροι είναι μεν πιο ελκυστικοί - καλές αποδοχές, σπίτι και φαγητό στο εστιατόριο - αλλά πρόκειται συχνά για παγίδα. Ο Νίκος Αθανασιάδης, μέλος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων, μας μεταφέρει τραγικές περιπτώσεις.

«Η πιο τραγική είναι ένα ζευγάρι που το πετάξανε έξω μέσα στο κρύο, στους μείον 15 βαθμούς και τα παιδιά δεν είχανε ούτε τα απαραίτητα ρούχα, γιατί υπολόγιζαν να έρθουν, να πληρωθούν και να πάνε να ψωνίσουν. Δεν γνώριζαν τέτοιο χειμώνα, πρώτη φορά βγήκαν στο εξωτερικό, ένας μάλιστα δεν είχε δει χιόνι στη ζωή του. Η άλλη περίπτωση ενός παιδιού το οποίο βασικά έμπλεξε με δικαστήρια, έγινε καταζητούμενος, επενέβη η ομοσπονδία με τον νομικό της σύμβουλο και το βοηθήσαμε το παιδί. Μια άλλη περίπτωση μιας κυρίας, έγινε πρόσφατα το καλοκαίρι: πάλι το ίδιο, την πετάξανε στο δρόμο κι αυτήν. Μας πήρε τηλέφωνο, πήγαμε, μιλήσαμε και με τον εστιάτορα, τελικά συμφωνήσαμε σε ένα μικρό ποσό, ούτως ώστε να έχει κάποια χρήματα όχι για να πάρει το εισιτήρια επιστροφής, αλλά να κινηθεί λίγο, να πάρει να φάει κάτι. Δεν είχε να φάει τίποτα».

Η Μαρία Οικονομίδου είναι συντονίστρια στο Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βερολίνου, τον κατεξοχήν χώρο συνάντησης παλαιών με νέους μετανάστες. Η οικεία ατμόσφαιρα λύνει τις γλώσσες, που περιγράφουν ιστορίες πέρα από τη φαντασία. «Είχα συνοδεύσει σε κάποια φάση έναν βοσκό, που τον είχαν φέρει εδώ. Ο άνθρωπος φυσικά δεν είχε καμιά αίσθηση, ούτε του τόπου, αλλά ούτε του χρόνου, στον οποίο ζούσε. Δεν μπορούσα να κάνω κάτι για να τον βοηθήσω, ο άνθρωπος έπεσε θύμα εκμετάλλευσης, ζούσε σε κάτι σπηλιές - ναι το Βερολίνο έχει σπηλιές, έτσι έμαθα κι εγώ ότι έχει σπηλιές - και προσπαθούσε να συντηρηθεί κατά κάποιον τρόπο».

Πόσοι είναι αυτοί που πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης; Σύμφωνα με το Γενικό Προξενείο του Μονάχου, πόλη που δέχεται τους περισσότερους νέους μετανάστες, μόνο κατά προσέγγιση μπορεί να γίνει ο υπολογισμός. Στη Βαυαρία πρέπει να είναι γύρω στους χίλιους, σε ολόκληρη τη Γερμανία γύρω στους 5.000 για το 2011 και το 2012. Τα περισσότερα θύματα εκμετάλλευσης δεν απευθύνονται στις ελληνικές αρχές για βοήθεια. Όσοι απευθύνονται, ζητούν να καταγγελθεί το περιστατικό στην αστυνομία, καταγγελία που θα πρέπει να γίνει επώνυμα. Ο επαναπατρισμός είναι μια άλλη δύσκολη πτυχή, γιατί τα κατά τόπους προξενεία δεν διαθέτουν σχετικά κονδύλια. Η πρακτική που ακολουθεί το Γενικό Προξενείο του Μονάχου είναι σε δύο κατευθύνσεις: από τη μια υποδεικνύει φτηνούς τρόπους επιστροφής στην Ελλάδα, από την άλλη γνωστοποιεί στους παθόντες ότι υπάρχει διαδικασία δανεισμού από το ελληνικό δημόσιο για την κάλυψη των εισιτηρίων, εφόσον βέβαια είναι φορολογικά καταγεγραμμένοι στην Ελλάδα.

Δίκτυο εθελοντών

Το Γενικό Προξενείο του Ντίσελντορφ πρωτοστατεί μαζί με άλλους φορείς στη δημιουργία δικτύου εθελοντών που συμπαρίσταται στους νέους μετανάστες στα πρώτα τους βήματα στη Γερμανία. Εκτός αυτού, το προξενείο έχει καταγράψει ένα δίκτυο δικηγόρων, τους οποίους μπορεί κανείς να αναζητήσει στην ιστοσελίδα του προξενείου, όταν θέλει να κάνει καταγγελία στην αστυνομία.

«Η οικονομική κρίση στην Ευρώπη έχει δώσει την ευκαιρία σε κυκλώματα να εκμεταλλευθούν την ανάγκη συνανθρώπων μας» μας είπε ο Γρηγόρης Δελαβέκουρας, Γενικός Πρόξενος στο Ντίσελντορφ.

«Και αυτή η μορφή εκμετάλλευσης δε γνωρίζει σύνορα, ούτε εθνικότητα. Τέτοια κυκλώματα υπάρχουν δυστυχώς και στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Για αυτό χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή και καλή πληροφόρηση πριν κάποιος πάρει τις αποφάσεις του. Χρειάζεται προστασία των δικαιωμάτων και εφαρμογή της νομιμότητας και είναι σημαντικό ότι εθελοντές δικηγόροι ελληνικής καταγωγής στη Γερμανία παρεμβαίνουν για αυτό το σκοπό, όταν διαπιστώνονται περιπτώσεις εκμετάλλευσης. Οι φορείς του ελληνισμού στην περιοχή μας καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για να συνδράμουν αυτούς που έχουν ανάγκη. Η ελληνική κοινότητα Ντίσελντορφ και στελέχη ελληνικής καταγωγής της κοινωνικής υπηρεσίας Διακονία, έχουν ιδρύσει το Δίκτυο Ελληνικών Φορέων, που συγκεντρώνει πολλές ελληνικές κοινότητες και εκκλησίες του κρατιδίου. Το Δίκτυο, χάρη στην εθελοντική προσφορά των μελών του και με τη στήριξη του Γενικού Προξενείου, παρέχει πληροφόρηση και βοήθεια, ενώ ένα αντίστοιχο Δίκτυο πρόκειται να λειτουργήσει στην περιοχή της Βεστφαλίας. Οι προσπάθειες αυτές όμως δεν αντιμετωπίζουν τη ρίζα του προβλήματος», καταλήγει ο κ. Δελαβέκουρας υπογραμμίζοντας ότι η μόνη βιώσιμη απάντηση στο πρόβλημα είναι η ενίσχυση της απασχόλησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ψύχραιμη στάθμιση

Τι θα πρέπει να προσέχουν όσοι αναζητούν εργασία στη Γερμανία; «Καταρχήν, να μη διανοηθούν καν να έρθουν, εάν δεν έχουν επαρκή γνώση της γλώσσας» υπογραμμίζει με έμφαση ο κ. Αθανασιάδης από την Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων. «Η παρουσία κάποιου συγγενή ή φίλου διευκολύνει πολύ. Έχει ακουστεί ότι οι Γερμανοί μοιράζουν λεφτά με το που γράφεται κάποιος στο γραφείο εργασίας. Αυτό δεν γίνεται αμέσως, αλλά μετά από 3 μήνες. Προσοχή σε αγγελίες μέσω διαδικτύου ή στις εφημερίδες που υπόσχονται παχυλούς μισθούς και ποτέ χρήματα προκαταβολή σε κανέναν για τα αεροπορικά εισιτήρια. Είναι 100% βέβαιο ότι τα χρήματα αυτά θα χαθούν».

Πολύ σημαντική είναι και η επικοινωνία με τα κατά τόπους ελληνικά προξενεία πριν πάρει κάποιος τη μεγάλη απόφαση να μεταναστεύσει στη Γερμανία. Έχουν τον τρόπο να κατευθύνουν σωστά τους ενδιαφερόμενους. Σημαντική στήριξη δίνεται και από τις ελληνικές κοινότητες σε πολλές πόλεις της Γερμανίας με τη δική τους ομάδα εθελοντών, που συνοδεύει τους νέους μετανάστες στις υπηρεσίες για να διευθετήσουν μαζί τη γραφειοκρατική διαδικασία. Αλλά ίσως τότε να είναι ήδη πολύ αργά. Χρειάζεται ψυχραιμία στη στάθμιση των παραγόντων που ωθούν κάποιον να αφήσει πίσω του την κρίση. Δεν πρέπει να είναι απόφαση στιγμής, αλλά απόφαση ζωής…

πηγη: το Βήμα

▶ Η νύχτα του Σαν Λορέντζο (La notte di San Lorenzo, 1982) των Πάολο και Βιττόριο Ταβιάνι - YouTube

▶ Η νύχτα του Σαν Λορέντζο (La notte di San Lorenzo, 1982)



 των Πάολο και Βιττόριο Ταβιάνι -

YouTube

Tvxs Συνέντευξη: Η αυτοκαταστροφή του Χριστόδουλου Ξηρού | TVXS - TV Χωρίς Σύνορα

Tvxs Συνέντευξη: Η αυτοκαταστροφή του Χριστόδουλου Ξηρού



| TVXS - TV Χωρίς Σύνορα