Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Τ. Αθανασόπουλος: Το κράτος δεν ανήκει ούτε σε πολιτικούς ούτε σε συνδικαλιστές - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ -  Ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων ελπίζει σε έσοδα 2,5 δισ. ευρώ τον επόμενο χρόνο, ενώ εκείνο που τον ανησυχεί είναι η έλλειψη χρηστής διακυβέρνησης και σταθερού φορολογικού και νομικού πλαισίου

Τάκης Αθανασόπουλος: Το κράτος δεν ανήκει ούτε σε πολιτικούς ούτε σε συνδικαλιστές

«Πρέπει να ξεπεράσουμε επιτέλους τη νοοτροπία που είχαμε ότι το κράτος προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα» τονίζει ο κ. τ. Αθανασόπουλος
 
Εσοδα 2,5 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις μέσα στον επόμενο χρόνο εξαγγέλλει ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων κ. Τ. Αθανασόπουλος. Μιλώντας προς «Το Βήμα της Κυριακής» για πρώτη φορά από την ανάληψη των καθηκόντων του υπογραμμίζει ότι το κλίμα στην Ελλάδα αλλάζει και ευνοεί πλέον την προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι ως τώρα την απέφευγαν. Ως βασική προϋπόθεση πάντως για την ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων δεν θέτει την ψήφο των βουλευτών, αλλά τη συμπεριφορά ορισμένων συνδικαλιστών και διοικητών ΔΕΚΟ που νομίζουν ακόμα ότι το κράτος τους ανήκει!

Την ημέρα που συζητήθηκε στη Βουλή ο διορισμός σας στο ΤΑΙΠΕΔ άκουσα βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να σας εύχεται να αποτύχετε! Πιστεύετε ότι το ίδιο εύχεται και η πλειονότητα των Ελλήνων;

«Είναι γεγονός ότι πολλοί Ελληνες αντιτίθενται στις αποκρατικοποιήσεις και επομένως είναι λογικό να μη θέλουν να επιτύχουμε στο έργο μας. Αυτό το κατανοώ. Είναι ωστόσο ευθύνη μας να τους πείσουμε ότι όλες οι διαδικασίες που ακολουθεί το Ταμείο είναι διαφανείς και οδηγούν σε αποτελέσματα που θα είναι για το συμφέρον του ελληνικού λαού. Θα βοηθήσει πολύ εάν στο προσεχές μέλλον θα έχουμε να επιδείξουμε μερικά απτά αποτελέσματα. Μόνο από τα αποτελέσματα μπορούμε να πείσουμε τους δύσπιστους και τους επιφυλακτικούς».

Μπορεί να πειστούν οι Ελληνες ότι πολλές από τις υπηρεσίες που για δεκαετίες τους προσέφερε το κράτος θα είναι καλύτερα να τους τις προσφέρει ο ιδιωτικός τομέας;
 
«Πρέπει να ξεπεράσουμε επιτέλους τη νοοτροπία που είχαμε ότι το κράτος προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα. Οι συζητήσεις μας πρέπει να επικεντρώνονται στις διαφορές μεταξύ του ανταγωνιστικού και μονοπωλιακού τρόπου οργάνωσης της αγοράς. Και στο πώς η ίδια εταιρεία θα λειτουργεί αποδοτικότερα, χωρίς να επιβαρύνει τους Ελληνες».
Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην αποστολή σας; Η ύφεση που αποθαρρύνει τους επενδυτές ή το πελατειακό πολιτικό σύστημα που αρνείται να εγκαταλείψει το… βασίλειό του;
 
«Θα πρέπει όλοι οι Ελληνες να αισθανόμαστε άσχημα για το γεγονός ότι μία έρευνα που έγινε προ ημερών σε 1.050 οικονομικούς διευθυντές από δεκατέσσερις χώρες κατέταξε την Ελλάδα τρίτη πιο επικίνδυνη χώρα για επενδύσεις στον κόσμο. Την πρώτη και δεύτερη θέση κατέχουν το Ιράν και το Ιράκ αντίστοιχα! Αναμφίβολα η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τη χώρα μας τρομάζει τους επενδυτές, αλλά αυτό εύκολα θα μπορούσε να ξεπεραστεί. Το μεγάλο πρόβλημα της χώρας μας είναι η έλλειψη χρηστής διακυβέρνησης και σταθερού φορολογικού και νομικού πλαισίου. Κι εδώ πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν σύντομα. Και πρώτα απ' όλα αυτή η αντίληψη που εξακολουθούν να έχουν ορισμένοι ότι το κράτος ανήκει στους πολιτικούς, στους διοικητές και συνδικαλιστές των ΔΕΚΟ. Ε, δεν ανήκει σε κανέναν από αυτούς!».

Η επιμονή των πολιτικών για μεγαλύτερη εμπλοκή της Βουλής στις αποκρατικοποιήσεις είναι για εσάς ευκαιρία ή πρόβλημα;
 
«Τη βλέπω ως ευκαιρία γιατί θα βοηθήσει στην οικοδόμηση συναίνεσης που για εμάς είναι η κινητήριος δύναμη για την ενίσχυση τόσο της διαφάνειας όσο και της αποτελεσματικότητας του Ταμείου. Τη βλέπω όμως και ως πρόβλημα εάν η Βουλή δεν περιοριστεί στην ενημέρωση και στον έλεγχο, αλλά επιλέξει να παρεμβαίνει και να κατευθύνει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης».

Σας προβληματίζει ότι πολλοί βουλευτές αντιτάσσονται ακόμα και σήμερα στις αποκρατικοποιήσεις;
 
«Αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί δεν αντιμετωπίζουν θετικά την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου. Δεν συμφωνώ μαζί τους αλλά θεωρώ λογική, θεμιτή την αγωνία τους και είναι φυσικό να εκφράζονται αντιρρήσεις μέσα στη Βουλή. Εμείς την περασμένη Τρίτη παρουσιάσαμε, μαζί με τον απολογισμό της 15μηνης δραστηριότητας του Ταμείου, το αναλυτικό σχέδιο δράσης ως το 2016, το οποίο αποτελεί και συμβατική υποχρέωση της χώρας. Ο στόχος μας είναι να εμπεδώσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης».

Γιατί να πετύχουν αποκρατικοποιήσεις των οποίων τα έσοδα θα πάνε μόνο στους δανειστές μας και στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους;
 
«Γιατί η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας δεν έχει μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα. Δεν γίνονται οι αποκρατικοποιήσεις μόνο για τα έσοδα. Οποιος επενδύσει για την απόκτηση ενός περιουσιακού στοιχείου του Δημοσίου είναι υποχρεωμένος να επενδύσει ακόμη περισσότερα για να προσδώσει αξία στην αρχική του επένδυση. Στο Ταμείο υπολογίζουμε ότι για κάθε 100 ευρώ που επενδύονται στην περιουσία του Δημοσίου ακολουθούν επιπλέον 300 ευρώ επενδύσεων για τη βελτίωση των υποδομών και την αναβάθμιση της επένδυσης».

Το Δημόσιο προσδοκά έσοδα 11,1 δισ. ευρώ ως το 2016. Θεωρείτε αυτόν τον στόχο εφικτό;
 
«Σας υπενθυμίζω ότι η εφετινή χρονιά περιελάμβανε τον σχηματισμό μιας κυβέρνησης ειδικού σκοπού, τις διαπραγματεύσεις για το PSI, τη δεύτερη δανειακή σύμβαση, τις διπλές εκλογές και τον σχηματισμό της σημερινής τρικομματικής κυβέρνησης. Τα πράγματα όμως βλέπετε έχουν μπει τώρα σε μια νέα τροχιά. Και είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε έσοδα 2,5 δισ. ευρώ από την αξιοποίηση της περιουσίας το 2013. Συνολικά ως το 2016 το Ταμείο προσδοκά σε έσοδα 11,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το προσχέδιο του νέου μνημονίου».
Ποιο είναι το πρόγραμμά σας για το υπόλοιπο του χρόνου και για το 2013;
 
«Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα του Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (ΙΒC), της Κασσιόπης, της Αφάντου, του Ελληνικού, των Κρατικών Λαχείων, της ΔΕΠΑ και της ΟΠΑΠ. Η επόμενη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι για το 61% της ΕΥΑΘ. Μέσα στο α' τρίμηνο του 2013 θα δείτε μια επιτάχυνση των ρυθμών και ελπίζω να ξεκινήσουμε δεκατρείς διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες. Μεταξύ αυτών η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης των 12 μεγάλων λιμένων της χώρας, των μαρίνων, της ΕΥΔΑΠ, των ΕΛΤΑ, του ΟΔΙΕ, της ΕΑΣ, της ΛΑΡΚΟ, της ΕΛΒΟ, των ΕΛ.ΠΕ., της Εγνατίας οδού, των περιφερειακών αεροδρομίων, του Αστέρα Βουλιαγμένης και της πώλησης και επαναμίσθωσης των 28 δημοσίων κτιρίων».
 
Αναπτυξιακή προοπτική
«Το τίμημα δεν είναι η μοναδική παράμετρος»

Αρκετοί βουλευτές υποστηρίζουν ότι σε καιρό κρίσης δεν ιδιωτικοποιείς, αλλά ξεπουλάς. Πώς θα διασφαλίσετε ικανοποιητικό τίμημα για κάθε αποκρατικοποίηση;
 
«Θα συμφωνούσα μαζί τους αν έλεγαν ότι "σε καιρό κρίσης δεν ιδιωτικοποιείς γιατί οι τιμές που θα σου δώσει η αγορά, παρ' ότι πραγματικές, είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές που θα σου έδινε σε περίοδο ευημερίας". Η χρησιμοποίηση του ρήματος "ξεπουλώ" δεν είναι δόκιμη γιατί αυτό σημαίνει ότι πουλάς κάτι σε κάποιον χαμηλότερα από την αξία που θα μπορούσες να πάρεις από κάποιον άλλον την ίδια χρονική περίοδο. Το γεγονός είναι ότι έπρεπε να είχαμε επιδείξει προνοητικότητα και οι αποκρατικοποιήσεις να είχαν γίνει όταν έκαναν τις προσαρμογές τους οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οσον αφορά το ικανοποιητικό τίμημα, αυτό θα το εξασφαλίσουμε από τις σωστές διαδικασίες τις οποίες ακολουθούμε και βασίζονται σε συναίνεση, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Και ας μη μας διαφεύγει ότι το τίμημα είναι μία παράμετρος και όχι η μοναδική μιας πετυχημένης αποκρατικοποίησης. Οταν προχωράς σε μια αποκρατικοποίηση δεν κοιτάζεις μόνο το τίμημα. Κοιτάζεις και την αναπτυξιακή προοπτική που προσφέρεται με τις νέες επενδύσεις, τις νέες θέσεις εργασίας και πολλές άλλες παραμέτρους».

Μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν τα δίκτυα και οι υποδομές;
«Η αξιοποίηση υποδομών γίνεται με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και κατά συνέπεια η κυριότητα παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο. Μέσω των συμβάσεων παραχώρησης δεσμεύονται οι επενδυτές, μεταξύ άλλων, να αναβαθμίσουν και να συμπληρώσουν τις υποδομές και τα δίκτυα, να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε προδιαγεγραμμένα επίπεδα και να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη της συντήρησης. Παράλληλα, δημιουργούνται ρυθμιστικές αρχές οι οποίες θα αναλάβουν να εποπτεύουν και να παρακολουθούν τις συμβάσεις παραχώρησης».

πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
==============
          Απορία . .
    Πως ειναι δυνατον ο κ. Αθανασόπουλος, για μερικα χρονια να ηγειται της μεγαλυτερης Δημοσιας Επιχειρησης (ΔΕΗ ) και μετα απο λιγο ο ιδιος να αναλαμβανει την πωληση
    της ΔΕΗ αλλα και αλλης Δημοσιας περιουσιας;  Ποτε εχει δικιο; Οταν υποστηριζει μια Δημοσια Επιχειρηση ή οταν την πωλει; Ειναι δυνατον να ανατιθενται οι διοικησεις των
    ΔΕΚΟ, σε ατομα που τελικα δεν πιστευουν στο δημοσιο χαρακτηρα αυτων των Επιχειρησεων;
     
    Και αυτα τα ατομα τα εχουν διορισει υπουργοι και κυβερνησεις με αντιστοιχη ιδεολογια βεβαια . . . Υστερα ψαχνουμε τι φταιει και δεν πανε καλα . . .
     
    Ανώνυμος / η
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου