Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
GEO-MELITINI TV SERIES: KUZEY GUNEY - ΒΟΡΡΑΣ ΝΟΤΟΣ SEASON2 E46 GREEK SUBS GEOMELITINI.BLOGSPOT.COM
-
Once Upon A Texas Train 1988 DVDRip x264 - Vidto
-
1821 — Όλη η ιστορία της επανάστασης | Ντοκιμαντέρ
-
Δείτε εδώ την ταινία για την ζωή με την κάρτα του πολίτη στην Ελλάδα!!! – KlainMain-ONLINE
-
Η δύναμη της προφητείας – Texe Marrs | Ντοκιμαντέρ
-
www xrysoi se Good Night And Good Luck[2005] Rb - Vidto
-
Babette's Feast.(1987).Part 1.(GREEK SUBS) - Video Dailymotion
-
Ψυχολογικές Επιχειρήσεις και Υπονόμευση | Ντοκιμαντέρ
-
Watch xrysoi PUBLIC ENEMIES 2009 mp4
-
matia - Vidto
Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013
The Old Man and the Sea by Alexander Petrov on Vimeo
The Old Man and the Sea
by Alexander Petrov
Ο Γέρος και η Θάλασσα (The Old Man and the Sea)
του Έρνεστ Χέμινγουεϊ.
Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ σημειωτέον βραβεύτηκε το 1953 με το Βραβείο Πούλιτζερ και το 1954 με το Βραβείο Νόμπελ. Το μυθιστόρημα μιλάει για ένα γέρο ψαρά, που μόνος και αβοήθητος παλεύει απελπισμένα στον ωκεανό, στα ανοιχτά της Κούβας, με έναν τεράστιο ξιφία.Ο Σαντιάγκο, θα δώσει τη μεγαλύτερη κι ίσως την τελευταία μάχη του με το μεγάλο ξιφία στα βαθιά νερά. Θα χρησιμοποιήσει τη μαστοριά, το μυαλό και την τέχνη.
Τρεις μέρες θα κρατήσει η μάχη κι ο Σαντιάγκο θα νικήσει. `Οταν μπαίνει στο λιμάνι, αργά την τρίτη νύχτα, δίπλα στο βαρκάκι πλέει μονάχα το άσπρο κόκκαλο από το τεράστιο ψάρι που καταβρόχθισαν στη διαδρομή τους οι καρχαρίες.
Μια μεγάλη στιγμή για την παγκόσμια λογοτεχνία, ένας αξεπέραστος σταθμός. Γραμμένο απλά, μεταδίδει ένα πανανθρώπινο μήνυμα πέρα από τόπο και χρόνο: ο άνθρωπος μπορεί να καταστρέφεται, ποτέ όμως δε νικιέται.
Το 20' αυτό animation είναι μια δημιουργία του ρώσου καλλιτέχνη Αlexander Petrov.
Ο Alexander Petrov δεν σχεδιάζει σε σκίτσα τα καρέ του- ζωγραφίζει χωρίς εργαλεία, με τα δάχτυλά του πάνω σε γυαλί, με λαδομπογιές κραγιόνια και παστέλ. Στη συνέχεια φωτογραφίζει τα καρέ ένα-ένα.Το ταινιάκι κέρδισε Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους το 1999.
Έχει οπτικοποιήσει επίσης σε μικρού μήκους φιλμ ιστορίες του Tolstoy και του Dostoyevsky- ήταν υποψήφιος για Όσκαρ το 1990 με το φιλμ 'The Cow', από μια ιστορία του Andrey Platonov:Ο Petrov υπήρξε μαθητής του Γιούρι Νόρσταϊν.
_________________
radical30
on Vimeo
by Alexander Petrov
Ο Γέρος και η Θάλασσα (The Old Man and the Sea)
του Έρνεστ Χέμινγουεϊ.
Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ σημειωτέον βραβεύτηκε το 1953 με το Βραβείο Πούλιτζερ και το 1954 με το Βραβείο Νόμπελ. Το μυθιστόρημα μιλάει για ένα γέρο ψαρά, που μόνος και αβοήθητος παλεύει απελπισμένα στον ωκεανό, στα ανοιχτά της Κούβας, με έναν τεράστιο ξιφία.Ο Σαντιάγκο, θα δώσει τη μεγαλύτερη κι ίσως την τελευταία μάχη του με το μεγάλο ξιφία στα βαθιά νερά. Θα χρησιμοποιήσει τη μαστοριά, το μυαλό και την τέχνη.
Τρεις μέρες θα κρατήσει η μάχη κι ο Σαντιάγκο θα νικήσει. `Οταν μπαίνει στο λιμάνι, αργά την τρίτη νύχτα, δίπλα στο βαρκάκι πλέει μονάχα το άσπρο κόκκαλο από το τεράστιο ψάρι που καταβρόχθισαν στη διαδρομή τους οι καρχαρίες.
Μια μεγάλη στιγμή για την παγκόσμια λογοτεχνία, ένας αξεπέραστος σταθμός. Γραμμένο απλά, μεταδίδει ένα πανανθρώπινο μήνυμα πέρα από τόπο και χρόνο: ο άνθρωπος μπορεί να καταστρέφεται, ποτέ όμως δε νικιέται.
Το 20' αυτό animation είναι μια δημιουργία του ρώσου καλλιτέχνη Αlexander Petrov.
Ο Alexander Petrov δεν σχεδιάζει σε σκίτσα τα καρέ του- ζωγραφίζει χωρίς εργαλεία, με τα δάχτυλά του πάνω σε γυαλί, με λαδομπογιές κραγιόνια και παστέλ. Στη συνέχεια φωτογραφίζει τα καρέ ένα-ένα.Το ταινιάκι κέρδισε Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους το 1999.
Έχει οπτικοποιήσει επίσης σε μικρού μήκους φιλμ ιστορίες του Tolstoy και του Dostoyevsky- ήταν υποψήφιος για Όσκαρ το 1990 με το φιλμ 'The Cow', από μια ιστορία του Andrey Platonov:Ο Petrov υπήρξε μαθητής του Γιούρι Νόρσταϊν.
_________________
radical30
on Vimeo
Η ΧΏΡΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ...
«Η χώρα όπως είναι»
του Richard Ford.
Υπάρχουν μερικά βιβλία που όταν τα βάζεις στο στήθος αισθάνεσαι το βάρος στη ψυχή. Είναι κάποια βιβλία που αισθάνεσαι ότι γράφτηκαν για σένα, αν και ξέρεις ότι είσαι, απλά και μόνο, ένας από τους χιλιάδες των αναγνωστών τους. Μέχρι που καταλαβαίνεις ότι ο συγγραφέας έχει πάρει κομμάτια από όλους -ακόμα και δικά σου- για να φτιάξει τον ήρωα του. Και πριν χαμογελάσεις στο συμπέρασμα σου, διαπιστώνεις ότι είναι η δική σου ζωή που αντιγράφει τον ήρωα.
Το «Η χώρα όπως είναι» κυλάει εύκολα, αλλά συνάμα και αργά. Όχι επειδή είναι δύσκολο βιβλίο. Είναι ο αναγνώστης που σκαλώνει στις λέξεις, φεύγει λίγο μαζί με την ιδέα που πήρε από εκεί μέσα, και επιστρέφει πάλι μαζί της. Εγώ το παράκανα. Χρειάστηκα μήνες για να το διαβάσω. Στην αρχή το παράτησα επειδή το βρήκα πολύ θλιβερό. Το έπιασα πάλι, σκεπτόμενος ότι εκεί μέσα ζει μία μελλοντική εκδοχή του εαυτού μου. Το εγκατέλειψα ξανά γιατί μου έλεγε πως όσο ξύνεις τις εικόνες της ζωής σου, τόσο θα μεγαλώνει και το γκρίζο στον κόσμο σου. Και αυτή η ιστορία τράβηξε μήνες. Και όμως, ο Ρίτσαρντ Φορντ περιγράφει μόλις λίγες μέρες, από τη ζωή ενός μεσήλικα Αμερικανού μεσίτη της ανατολικής ακτής.
Ο Φορντ δεν είναι και τόσο γνωστός στην Ελλάδα, όσο ο Φίλιπ Ροθ. Ίσως όχι άδικα, αφού ο όγκος του έργου του είναι σαφώς πολύ μικρότερος. Το «Η χώρα όπως είναι», είναι το κλείσιμο της τριλογίας του Φορντ, με πρωταγωνιστή τον Φρανκ Μπάσκομπ. Στο πρώτο βιβλίο, στον «Αθλητικογράφο», που σύστησε τον Φορντ στο παγκόσμιο κοινό, ο Μπάσκομπ πουλάει αθλητικές ιστορίες, παντρεύεται, χάνει τον γιο του, χωρίζει. Στο δεύτερο, στην «Ημέρα Ανεξαρτησίας», είναι μεσίτης -με καινούργια οικογένεια στην ανατολική ακτή.
Και στο «Η χώρα όπως είναι», είναι πλέον 55 ετών, επαγγελματικά καταξιωμένος, με καρκίνο του προστάτη και μόνος. Αυτό που παρακολουθούμε εμείς, ως χρονική γραμμή της ιστορίας είναι μία εβδομάδα πριν την Ημέρα των Ευχαριστιών του 2000, δηλαδή λίγες μέρες μετά την εκλογική αναμέτρηση Μπους και Γκορ, που οδήγησε σε επαναληπτική εκλογή στη Φλόριντα-όσοι ασχολούνται με τα αμερικανικά θα θυμούνται και τον Πάνο Καμμένο ως ανεξάρτητο παρατηρητή στη διαδικασία...
Ο Φρανκ διανύει πλέον τη «Μόνιμη περίοδο», εκείνο το μακρύ διάστημα όπου πια η ζωή σου είναι σταθερή, χωρίς εκπλήξεις, χωρίς διακυμάνσεις, χωρίς χρώμα. Είναι η περίοδος που η ζωή σου τρέχει σαν διάδρομος γυμναστικής -είσαι πάντα στο ίδιο μέρος. Και όταν έχεις περάσει τα 50, και η ζωή σου έχει μοιραστεί δύο-τρεις φορές, σαν τράπουλα, και βλέπεις το θάνατο στο βάθος του ορίζοντα, εκεί που κάποτε ήταν μόνο ωκεανός, τότε ο κυνισμός κάνει τη ματιά σου πιο διεισδυτική, αλλά έρχεται η ευαισθησία να προσθέσει πόνο.
Έτσι όπως σας το περιγράφω, ίσως φαίνεται σαν ψυχογράφημα της μέσης ηλικίας. Δεν είναι ακριβώς έτσι, περισσότερο πρόκειται για στοχασμό πάνω στην ίδια τη ζωή, τις σχέσεις και τις αξίες των ανθρώπων. Και φυσικά πρόκειται για ένα μεγάλο αμερικανικό μυθιστόρημα, για φωτογραφία της χώρας από διαφορετικές προσωπικές γωνίες.
Να το διαβάσετε, είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο που προσδιορίζει την έννοια του αριστουργήματος. Αλλά να του δώσετε χρόνο. Και οι τελευταίες σελίδες καλό είναι να παίξουν με τα δάχτυλα σας μπροστά και πίσω. H δε μετάφραση του Σπύρου Τσούγκου, είναι βέβαιο ότι θα ενθουσίαζε τον Φορντ.
Ανάλυση: Κώστας Γιαννακίδης
του Richard Ford.
Υπάρχουν μερικά βιβλία που όταν τα βάζεις στο στήθος αισθάνεσαι το βάρος στη ψυχή. Είναι κάποια βιβλία που αισθάνεσαι ότι γράφτηκαν για σένα, αν και ξέρεις ότι είσαι, απλά και μόνο, ένας από τους χιλιάδες των αναγνωστών τους. Μέχρι που καταλαβαίνεις ότι ο συγγραφέας έχει πάρει κομμάτια από όλους -ακόμα και δικά σου- για να φτιάξει τον ήρωα του. Και πριν χαμογελάσεις στο συμπέρασμα σου, διαπιστώνεις ότι είναι η δική σου ζωή που αντιγράφει τον ήρωα.
Το «Η χώρα όπως είναι» κυλάει εύκολα, αλλά συνάμα και αργά. Όχι επειδή είναι δύσκολο βιβλίο. Είναι ο αναγνώστης που σκαλώνει στις λέξεις, φεύγει λίγο μαζί με την ιδέα που πήρε από εκεί μέσα, και επιστρέφει πάλι μαζί της. Εγώ το παράκανα. Χρειάστηκα μήνες για να το διαβάσω. Στην αρχή το παράτησα επειδή το βρήκα πολύ θλιβερό. Το έπιασα πάλι, σκεπτόμενος ότι εκεί μέσα ζει μία μελλοντική εκδοχή του εαυτού μου. Το εγκατέλειψα ξανά γιατί μου έλεγε πως όσο ξύνεις τις εικόνες της ζωής σου, τόσο θα μεγαλώνει και το γκρίζο στον κόσμο σου. Και αυτή η ιστορία τράβηξε μήνες. Και όμως, ο Ρίτσαρντ Φορντ περιγράφει μόλις λίγες μέρες, από τη ζωή ενός μεσήλικα Αμερικανού μεσίτη της ανατολικής ακτής.
Ο Φορντ δεν είναι και τόσο γνωστός στην Ελλάδα, όσο ο Φίλιπ Ροθ. Ίσως όχι άδικα, αφού ο όγκος του έργου του είναι σαφώς πολύ μικρότερος. Το «Η χώρα όπως είναι», είναι το κλείσιμο της τριλογίας του Φορντ, με πρωταγωνιστή τον Φρανκ Μπάσκομπ. Στο πρώτο βιβλίο, στον «Αθλητικογράφο», που σύστησε τον Φορντ στο παγκόσμιο κοινό, ο Μπάσκομπ πουλάει αθλητικές ιστορίες, παντρεύεται, χάνει τον γιο του, χωρίζει. Στο δεύτερο, στην «Ημέρα Ανεξαρτησίας», είναι μεσίτης -με καινούργια οικογένεια στην ανατολική ακτή.
Και στο «Η χώρα όπως είναι», είναι πλέον 55 ετών, επαγγελματικά καταξιωμένος, με καρκίνο του προστάτη και μόνος. Αυτό που παρακολουθούμε εμείς, ως χρονική γραμμή της ιστορίας είναι μία εβδομάδα πριν την Ημέρα των Ευχαριστιών του 2000, δηλαδή λίγες μέρες μετά την εκλογική αναμέτρηση Μπους και Γκορ, που οδήγησε σε επαναληπτική εκλογή στη Φλόριντα-όσοι ασχολούνται με τα αμερικανικά θα θυμούνται και τον Πάνο Καμμένο ως ανεξάρτητο παρατηρητή στη διαδικασία...
Ο Φρανκ διανύει πλέον τη «Μόνιμη περίοδο», εκείνο το μακρύ διάστημα όπου πια η ζωή σου είναι σταθερή, χωρίς εκπλήξεις, χωρίς διακυμάνσεις, χωρίς χρώμα. Είναι η περίοδος που η ζωή σου τρέχει σαν διάδρομος γυμναστικής -είσαι πάντα στο ίδιο μέρος. Και όταν έχεις περάσει τα 50, και η ζωή σου έχει μοιραστεί δύο-τρεις φορές, σαν τράπουλα, και βλέπεις το θάνατο στο βάθος του ορίζοντα, εκεί που κάποτε ήταν μόνο ωκεανός, τότε ο κυνισμός κάνει τη ματιά σου πιο διεισδυτική, αλλά έρχεται η ευαισθησία να προσθέσει πόνο.
Έτσι όπως σας το περιγράφω, ίσως φαίνεται σαν ψυχογράφημα της μέσης ηλικίας. Δεν είναι ακριβώς έτσι, περισσότερο πρόκειται για στοχασμό πάνω στην ίδια τη ζωή, τις σχέσεις και τις αξίες των ανθρώπων. Και φυσικά πρόκειται για ένα μεγάλο αμερικανικό μυθιστόρημα, για φωτογραφία της χώρας από διαφορετικές προσωπικές γωνίες.
Να το διαβάσετε, είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο που προσδιορίζει την έννοια του αριστουργήματος. Αλλά να του δώσετε χρόνο. Και οι τελευταίες σελίδες καλό είναι να παίξουν με τα δάχτυλα σας μπροστά και πίσω. H δε μετάφραση του Σπύρου Τσούγκου, είναι βέβαιο ότι θα ενθουσίαζε τον Φορντ.
Ανάλυση: Κώστας Γιαννακίδης
tvxs.gr
_________________
radical30
_________________
radical30
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)